عوارض زايمان سزارين
بیماریها و شناخت داروها در طب سنتی اسلامی ....................پیامبر اکرم(ص):لايَستَغنِي أهلُ كُلِّ بَلَدٍ عَن... طَبيبٍ بَصيرٍ ثِقَةٍ. .....مردم هيچ شهرى از پزشکِ بصيرِ مورد اعتماد بى نياز نيستند. ...............................بحارالانوار،ج75،ص235
عینک آفتابی مارک با گارانتی" >عینک آفتابی مارک با گارانتی
عینک آفتابی ریبن" >عینک آفتابی ریبن
فروشگاه خرید ساعت دیواری" >فروشگاه خرید ساعت دیواری
فروشگاه اینترنتی" >فروشگاه اینترنتی
هاست ویندوز Plesk" >هاست ویندوز Plesk
عینک آفتابی مردانه" >عینک آفتابی مردانه
ظرفشوی واشن برایت" >ظرفشوی واشن برایت
خرید مونوپاد" >خرید مونوپاد
خرید ساعت دیواری فانتزی" >خرید ساعت دیواری فانتزی
گن لاغری" >گن لاغری
پایه عکاسی مونوپاد" >پایه عکاسی مونوپاد
نینجا والت" > نینجا والت
دستگاه فر موی مک استایلر" >دستگاه فر موی مک استایلر
پایه عکاسی مونوپاد" > پایه عکاسی مونوپاد
فانی بافت خرید" >فانی بافت خرید
گن لاغری مردانه" >گن لاغری مردانه
خرید ساعت دیواری" >خرید ساعت دیواری
پاور بانک" > پاور بانک
واکر کودک" >واکر کودک
مونوپاد" >مونوپاد
شارژر همراه پاور بانک" >شارژر همراه پاور بانک
تی شرت محرم" >تی شرت محرم
گن لاغری مردانه" >گن لاغری مردانه
خرید هاست لینوکس" >خرید هاست لینوکس
شارژر همراه" >شارژر همراه
بهترین گیرنده دیجیتال " > بهترین گیرنده دیجیتال
فروشگاه تی شرت محرم" > فروشگاه تی شرت محرم
هات بانز" > هات بانز

آمار مطالب

کل مطالب : 271
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 19

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز :
باردید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید سال :
بازدید کلی :

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بیماریها و شناخت داروها در طب سنتی اسلامی و آدرس teb1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 271
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


(دريافت کد ساعت)<

br>
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : سلامی
تاریخ : سه شنبه 5 آبان 1394
نظرات

اثرات سوء چاقی بر سلامت کودکان

چاقی کودکان سبب بروز مشکلاتی می شود که می تواند در کوتاه مدت و یا بلند مدت بر سلامتی وی اثرگذار باشد.

اثرات سوئی که در کوتاه مدت ظاهر میشوند عبارتند از:

  • چاقی یک فاکتور خطر برای بیماریهای قلبی عروقی می باشد مثلا با افزایش کلسترول یا افزایش فشار خون. پیشتر از این نشان داده شده است که ۷۰% از افراد چاق ۵ تا ۱۷ ساله حداقل یکی از این فاکتورهای خطر برای بیماری قلبی را دارا هستند (۳).
  • نوجوانان چاق با احتمال بیشتری به مرحله پیش دیابتی مبتلا خواهند شد؛ وضعیتی که در آن میزان قند خون حاکی از ریسک بالای ایجاد دیابت می باشد (۵ و ۴).
  • کودکان و نوجوانان چاق، ریسک بالایی برای بروز بیماریهای استخوان و مفاصل، آپنه، اختلالات روانی اجتماعی مانند اعتماد به نفس پایین دارند (۶).

 

اثرات سوء چاقی در بلند مدت عبارتند از:

  • کودکان و نوجوانان چاق به احتمال زیاد تا آخر عمر چاق خواهند ماند(۱۰-۷) و بنابراین در معرض خطر بیماریهای قلبی، دیابت نوع دو، سکته مغزی، انواع سرطانها و استئوآرتریت خواهند بود. نتایج یک پژوهش نشان داده است که در صورتی که نوزاد در سن دو سالگی افزایش وزن داشته باشد با احتمال بالایی در بزرگسالی چاق خواهد بود! (۸).
  • چاقی و افزایش وزن در ارتباط مستقیمی با این سرطان هاست: سرطانهای سینه، روده، رحم، مری، کلیه، پانکراس، کیسه صفرا، تیروئید، تخمدان، دهانه رحم، پروستات، میلوم و لنفوم (۱۱).

دانشمندان دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک در تحقیقی جدید که در مجله International Journal of Obesity منتشر نمودند، با مطالعه بر روی ۱۰۲۱۹ کودک، به وجود ارتباط بین نوع زایمان و چاقی پی بردند(۱۲). نتایج پژوهش نشان داد که میانگین وزن کودکان متولد شده از طریق سزارین در زمان تولد ۵۷ گرم کمتر از کودکانی است که زایمان طبیعی داشته اند. این در حالی است که کمتر از ۶ هفته بعد، کودکان سزارینی، دچار افزایش وزن شده و این افزایش وزن دست کم تا ۱۵ سالگی ادامه خواهد داشت! این تحقیق که در نوع خود جامعه آماری وسیعی را دربرداشته است نشان از رابطه معنادار نوع زایمان با وزن کودک می باشد.

در مطالعه دیگری که در مجله Archives of Disease in Childhood چاپ شده است، دکتر Susanna Y Huh در بیمارستان کودکان شهر بوستون امریکا، رابطه مستقیم سزارین و افزایش وزن کودک را به اثبات رساند (۱۳). Liang Wang و همکاران نیز در دانشگاه Tennessee ، کودکان محصل پایه ششم را مورد مطالعه قرار داده و دریافتند که سزارین احتمال چاقی و افزایش وزن را دو برابر می کند و احتمال چاقی در پسران بیش از دختران خواهد بود (۱۴).

 

چرا زایمان سزارین باعث افزایش وزن نوزاد می شود؟

از آنجایی که زایمان سزارین، یک نوع روش غیر طبیعی تولد نوزاد است؛ می توان انتظار داشت که نوزاد متولد شده از لحاظ برخی شاخصه های سلامت نسبت به نوزاد طبیعی نقص داشته باشد. پرسش فوق توسط دکتر Blustein پاسخ داده شده است: احتمالا افزایش وزن کودکان سزارینی به این دلیل است که کودک در حین زایمان طبیعی با انبوهی از میکروارگانیسمهای مفید در واژن مادر مواجه می شود در حالیکه کودک سزارینی چنین شانسی را ندارد(۱۲). میکروارگانیسمهای واژن، مخلوطی از انواع باکتری های مفید هستند که کودک در اولین مواجهه خود در هنگام تولد طبیعی، آنها را از مادر بلع نموده و این باکتری ها به سرعت فلور نرمال روده کودک را تشکیل
می دهد و سبب جلوگیری از رشد پاتوژنها و باکتریهای غیر طبیعی روده می گردد. امروزه مشخص شده است که از جمله نقشهای مثبت این باکتریهای مفید، کنترل متابولیسم و در نتیجه آن کنترل وزن است. جالب آنکه دانشمندان کشف نموده اند که نوعی از باکتری های مفید با نام
Bacteroidetes که در روده نوزادان سزارینی در مقایسه با نوزادان طبیعی کاهش چشمگیری دارد(۱۵) ، از عوامل شناخته شده تنظیم متابولیسم می باشند (۱۶) و کودکی که زایمان طبیعی داشته است به دلیل دارا بودن این باکتریها، دچار اضافه وزن نمی گردد.

 ایران رتبه نخست زایمان سزارین در منطقه خاورمیانه و رتبه دوم جهان پس از برزیل را داراست (۱۷). این در حالی است که بر اساس کتاب مرجع پزشکی زنان و زایمان (۱۸) ، ” سزارین یک عمل جراحی اورژانسی برای تولد نوزاد به منظور حفظ جان نوزاد و مادر است و به هیچ وجه نباید در مواقع غیر لزوم از آن استفاده نمود“. آنچه متاسفانه امروزه در جامعه ما رواج یافته است، سزارین انتخابی (Elective Cesarean) است؛ یعنی بدون در نظر گرفتن هر گونه دلیل پزشکی، مادر خواهان زایمان سزارین است و ناخواسته این اصل مهم در پزشکی توسط خانواده ها نادیده گرفته می شود. بهتر است بدانیم بر اساس آخرین پژوهشها، سزارین انتخابی خصوصا در صورت تولد نوزاد پیش از موعد میتواند پیامدهای نامطلوبی برای مادر و نوزاد به همراه داشته باشد ( ۲۵-۱۹)، و به همین دلیل است که باید پیش از سزارین پیامدهای احتمالی به خانواده توضیح داده شده و رضایت نامه کتبی دریافت شود. (۱۸). حال باید دید با توجه به وظیفه خطیر پیشگیری از وقوع بیماری­ها، متولیان بهداشتی کشورمان با چه طرح و برنامه­ای قصد آگاهی رسانی بیشتر به مردم و متخصصین در خصوص عوارض زایمان سزارین و جلوگیری از پیشروی آن را دارند؟

ما فکر میکنیم که در هر صورت، آگاه کردن مردم بهترین شیوه برای آنست که مردم خود انتخاب کنند که:

آیا نسل سالم بهتر است یا بیمار؛ زایمان طبیعی بهتر است یا سزارین؟


تعداد بازدید از این مطلب: 2231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود